Εντοπισμός Βλάβης
Τις πιο πολλές φορές είναι προφανές ποιο ανταλλακτικό έχει πρόβλημα και πρέπει να αλλαχτεί.
Άλλες φορές μπορεί να είναι πιο περίπλοκα τα πράγματα.
Παρακάτω είναι μια λίστα με τρόπους για να προσδιορίσετε το πρόβλημα όπου μπορεί να υπάρχει δίλλημα.
Αν έχει προηγηθεί πτώση , το πιθανότερο είναι η βλάβη να είναι στην πλακέτα. Μπορεί να επισκευαστεί αντικαθιστώντας τα χαλασμένα ολοκληρωμένα κυκλώματα της.
Αν προηγήθηκε πτώση σε νερό η βλάβη είναι οξείδωση στην πλακέτα.
Αν έχει προηγηθεί κάποιο κατέβασμα κακόβουλου λογισμικού η βλάβη είναι στο software.
Αν δεν έχει προηγηθεί κάτι από τα παραπάνω , το πρόβλημα μπορεί να είναι στην μπαταρία ή να είναι θέμα αναβάθμισης.
Αν το τηλέφωνο πέσει και κλείσει μην το βάλετε για φόρτιση στην προσπάθεια σας να το ανοίξετε. Το ίδιο φυσικά και αν σας πέσει σε νερό.
Ένα σπασμένο μέρος ή νερό μπορεί να προκαλέσει βραχυκύκλωμα και υπάρχει πιθανότητα να προξενήσετε μεγαλύτερη βλάβη όταν συνδέσετε το φορτιστη.
Η πρόσοψη ενός κινητού απότελείτε από 2 μέρη. Την οθόνη αφής και την Lcd. Η οθόνη αφής (το επάνω μέρος) είναι υπεύθυνη για την ανίχνευση και κίνηση του δαχτύλου μας ενώ η Lcd είναι υπεύθυνη για την εικόνα που βλέπουμε.
Αν η οθόνη δείχνει ολόκληρη την εικόνα και απλά είναι ραγισμένο το πάνω μέρος ή δεν λειτουργεί η αφή τότε το πρόβλημα περιορίζεται στην οθόνη αφής.
Αν δε βλέπετε εικόνα ή υπάρχουν πάνω σε αυτή μαύρες κυλίδες, τότε το πρόβλημα βρίσκεται στην Lcd (ή στην καλωδιοταινία άρθρωσης αν πρόκειται για slide up τηλέφωνο)
Σε πολλά μοντέλα η οθόνη αφής είναι ξεχωριστή από την Lcd και αυτό μειώνει κατά πολύ το κόστος επισκευής.
Σιγουρευτείτε ότι δεν έχετε ελαττωματικό φορτιστή χρησιμοποιώντας κάποιον άλλον από αυτόν που έχετε συνήθως.
Τα πιθανά σενάρια είναι τα εξής:
Αν το κινητό πριν την τελική βλάβη έκανε διακοπές κατά τη φόρτιση ή αν “πιάνει” κουνώντας λίγο το βύσμα, τότε το πιθανότερο είναι πρόβλημα στην υποδοχή φόρτισης.
Το ίδιο ισχύει αν το πρόβλημα παρουσιάστηκε μετά από πτώση με τον φορτιστή μέσα στο κινητό ή με κάποια βίαια εξαγωγή του φορτιστή.
Αν το κινητό έχει πολύ παλιά μπαταριά , και έχετε παρατηρήσει μειωμένη διάρκεια ζωής , πιθανώς το πρόβλημα να είναι εκεί. Πολλές φορές η τάση της μπαταρίας πέφτει κάτω από το επιτρεπτό όριο φόρτισης με αποτέλεσμα να μην φορτίζει.
Αν απλά παρουσιάστηκε από το πουθενά , είναι πιθανή βλάβη στο ολοκληρωμένο κύκλωμα IC της φόρτισης
Το πρόβλημα μπορεί να είναι είτε hardware (κεραία, ολοκληρωμένο chip) είτε software δλδ να χρειστεί κάποια “επιδιόρθωση” το λογισμικό σας που είναι και αυτό που ελέγχει όλες τις υποσυσκευές του τηλεφώνου
Τις περισσότερες φορές είναι πρόβλημα του ακουστικό ή της καλωδιοταινίας άρθρωσης αν πρόκειται για αρθρωτό (slide up) τηλέφωνο.
Αν έχει προηγηθεί πτώση μπορεί να είναι κομμένη γραμμή ακουστικού πάνω στην πλακέτα.
Τις περισσότερες φορές είναι πρόβλημα του μικροφώνου ή της καλωδιοταινίας άρθρωσης αν πρόκειται για αρθρωτό (slide up) τηλέφωνο.
Αν έχει προηγηθεί πτώση μπορεί να είναι κομμένη γραμμή μικροφώνου πάνω στην πλακέτα.
Σε ελάχιστες περιπτώσεις μπορεί να ωφείλεται σε πρόβλημα του GSM IC της πλακέτας σας.
Οι περισσότερες περιπτώσεις λύνονται με αναβάθμιση λογισμικού. Το τηλέφωνο σας δλδ έρχεται σε μορφή εγοστασιακής κατάστασης με το νεότερο λογισμικό που μπορεί να δεχτεί.
Κάποιες φορές οφείλεται στην πτώση απόδοσης του επεξεργαστή και δυστυχώς δεν μπορεί να βελτιωθεί.
Τις περισσότερες φορές το πρόβλημα βρίσκεται στο ίδιο το ανταλλακτικό της κάμερας και σε μικρό ποσοστό στο ολοκληρωμένο που την ελέγχει (συνήθως μετά από πτώση).
Αν έγινε ξαφνικά πιθανώς να έχει χαλάσει από αναβάθμιση ή προβληματικό λογισμικό.
Σε περίπτωση που οι φωτογραφίες σας είναι θολές μπορεί να είναι ή πρόβλημα εστίασης ή είναι γδαρμένο το κρύσταλλο μπροστά από την κάμερα.
Αν δε σας λειτουργεί κάποιο κουμπί είτε μπορεί να έχει ξεκολλήσει από την πλακέτα σας είτε μπορεί να έχει κάποιο πρόβλημα το flex του κουμπίου. Σε κάθε περίπτωση η αντικατάσταση θα σας δώσει τη λύση.
Καταρχήν πρέπει να σιγουρευτείτε ότι τα ακουστικά σας είναι λειτουργικά. Αν πάλι δεν ακούτε ή ακούτε μόνο από το ένα ακουστικό τότε το πρόβλημά σας βρίσκεται στο jack ακουστικών της συσκευής το οποίο και πρέπει να αντικατασταθεί.
Στις περισσότερες περιπτώσεις έχετε κλείσει τη δόνηση από τις ρυθμίσεις του τηλεφώνου. Αν από εκεί είναι ανοικτό και εξακολουθείτε να μην έχετε δόνηση τότε θα πρέπει να αντικατασταθεί η μονάδα.
Υπεύθυνος για το σβήσιμο της οθόνης, όταν πλησιάζεται το τηλέφωνο στο αυτί σας, είναι ένας αισθητήρας ο οποίος ονομάζεται “αισθητήρας εγγύτητας” (proximity sensor) και βρίσκεται πίσω από την οθόνη αφής. Σε περίπτωση που αυτός δεν λειτουργεί η οθόνη παραμένει πάντα ανοικτή κατά την κλήση. Στις περισσότερες περιπτώσεις αυτός μπορεί να αλλάξει αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις που είναι καρφωτός πάνω στην πλακέτα και δεν μπορεί να επισκευαστεί.
Αν το τηλέφωνο έχει βραχεί, τότε όλες οι παραπάνω περιπτώσεις είναι πιθανές.
Η λύση είναι καθαρισμός από τα νερά μέσω υπερήχων και στη συνέχεια αντιμετώπιση των επιμέρους προβλημάτων. Μετά από ενδεχόμενη πτώση σε υγρό αφαιρούμε ΑΜΕΣΩΣ την μπαταρία και επισκεπτόμαστε έναν τεχνικό.