Γιατί το Facebook χάνει αισθητά έδαφος στους νέους;
Το Facebook ήταν αναμφίβολα το μέσο κοινωνικής δικτύωσης που έφερε τα social media στην ζωή ανθρώπων που δεν είχαν απολύτως καμία σχέση με την διαδικτυακή ζωή. Πλέον είναι γεννώντας ότι είναι must για όλες τις ηλικίες και σε πολλές περιπτώσεις έχει αντικαταστήσει τα κινητά τηλέφωνα σε ότι αφορά την επικοινωνία. Την ιδία στιγμή βέβαια που το facebook ανοίγει ψηφιακά τα ματιά σε τόσους αρχάριους χρήστες φαίνεται να χάνει πολύτιμο έδαφος στους νέους και μάλιστα στους έφηβους οι οποίοι το χρησιμοποιούν κάθε μέρα και λιγότερο. Άραγε πρόκειται για ένα ακόμη ψηφιακό παράδοξο ή μήπως υπάρχουν λόγοι για την άτακτη υποχώρηση των νέων από facebook;
Η εικόνα υπερισχύει και στα social media.
Η εικόνα είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο για την σύγχρονη εποχή σε όλους τους τομείς. Αρκεί αυτή και πολλές φορές μόνο αυτή για να γίνει κανείς σήμερα αποδεκτός . Λογικό επόμενο είναι λοιπόν ότι μια εφαρμογή όπως το instagram που βασίζεται αποκλειστικά στην εικόνα και την εκθείαση της να γίνει ανάρπαστο από τους νέους. Το Facebook από την άλλη είναι ένα πιο πολύπλευρο μέσο που απαιτεί από τους χρήστες να αλληλεπιδρούν, εκτός από την εικόνα τους να μπορούν να διατυπώσουν και την γνώμη τους και αυτό μάλλον ξενίζει μια εικονοκρατούμενη κοινωνία εφήβων.
Καθετί ζωντανό και γρήγορο τραβάει τους χρήστες.
Οι νέοι ξεκάθαρα λατρεύουν ότι είναι ζωηρό, άμεσο και “πιασάρικο”. Βαριούνται εύκολα και χάνουν το ενδιαφέρον τους. Δεν θα κάτσουν εύκολα να αφιερώσουν το χρόνο, να διαβάσουν ένα κείμενο του facebook όσο ελκυστικό κι αν είναι το θέμα. Ένα βίντεο είναι πάντα προτιμότερο κι άρα το YouTube σε πολύ πλεονεκτική θέση στην καρδιά των νέων.
Μπορεί το facebook να μην είναι πλέον η πρώτη επιλογή των νέων είναι όμως πάντα εκείνο που τους έκανε να αγαπήσουν τα social media και αυτό δεν αλλάζει.